Kadının edep yerleri neresidir?
Kadınlarda edep yerleri nerelerdir?
Kadınların avret yerleri; eller, ayaklar ve yüz dışında tüm vücuttur. Erkekler için avret yerleri ise; göbeğin üstü ve diz kapaklarının altı arasında kalan bölgedir.
Kadının avret mahalli neresidir?
Kadının kadına karşı avret mahalli, diz kapağı ile göbek arasıdır. (Kâsânî, Bedâiü’s- sanâi’, V, 124). Müslüman kadınların Müslüman olmayan kadınlara göre avreti, yabancı erkeklere karşı olan avreti gibidir.
Edep yeri neresi?
Hanefi mezhebine göre Setr-i Avret erkekler için göbek ile diz kapakları arası (göbek hariç diz kapakları dahil) kadın için ise eller, ayaklar ve yüz hariç bütün vücut Setr-i Avret bölgeleri sayılmaktadır. Şafi ve Hambeli mezheplerinde erkekler için göbekle diz kapakları arası avret bölgesi kabul edilmektedir.
Erkeklerin neresi günah?
Mâlik’e göre erkeğin göbek ve diz kapağı arası avret olmakla beraber, mezhepte yapılan ve örtmede öncelik derecesini belirten avret-i mugalleza – avret-i muhaffefe ayırımına göre namazda örtülmesi zaruri olan yerler mugalleza olan kısım yani tenasül organları ve makattır.
Kadın kadının avret yerine bakabilir mi?
Erkeğin erkek için ve kadın için avret mahalli sınırı, diz ile göbek arasıdır. Kadının kadın için avret mahalli sınırları da bu şekildedir. Kadının yabancı erkek için avret mahalli ise, el ve yüz hariç tüm bedenidir. Yabancı kadının avret mahallisine şehvetsiz bir şekilde arzusuz bakmak bile haramdır.
Kadınların ayağı avret midir?
Esah kavle göre avrettir. Zira ayağın üstü gösterilmesi yasak olan ziynet yeridir. “Kadınlar, gizledikleri ziynetleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar!” ayet-i kerimesi bunu göstermektedir.
Göbek avret mi?
Bir erkeğin, karısı dışındaki herkesin yanında kadın olsun erkek olsun, asgari olarak namazdaki setr-i avret sınırları dahilinde örtülü olması gereklidir. Bir kadının diğer kadınların yanında yüzme, güneşlenme, kişisel bakım vb. sebeplerle vücudunun göbek ile dizler arasında kalan kısmını açması haramdır.
Aynadan kadına bakmak caiz mi?
Şafiî fakihlerinden İbn Hacer Heytemî ve Şirvanî’nin “Aynada veya suda görünen kadın görüntüsüne bakmak haram değildir. Ancak fitneye vesile olduğu takdirde haram olur.” dedikleri, Kalyûbî’nin ve Büceyremî’nin ise aynadaki ve sudaki görüntüye şehvetle bile bakmanın haram olmadığını söyledikleri aktarılmaktadır.
Edep yerleri ne oluyor?
edep yeri. İnsanlarda üreme organlarının bulunduğu yer, ut yeri.
Avret yeri ne demek?
Avret yeri ne demek? İnsan vücudunda avret bölgesi olarak nitelendirilen yer çirkinlik anlamı taşımaz bilakis gönle hoş gelip güzel sayılan bölgelerdir. Görüldüğü zaman utanılan ve örtülmesi uygun olan her gizli şeye, özellikle insanın mahrem yerleri avret olarak tanımlanır.
Erkek erkeğin avret yerini görebilir mi?
Erkeğin yabancı kadında avret yerine bakması günah olduğu gibi erkek erkeğin ya da kadın kadının avret yerlerini görmesi de haramdır. Erkeğin erkek için ve kadın için avret mahalli sınırı, diz ile göbek arasıdır. … Kadının yabancı erkek için avret mahalli ise, el ve yüz hariç tüm bedenidir.
Erkeklerin özel bölgesine bakmak günah mı?
Bu mevzuda ana İslâm’î düstur şudur: «Dinimizin kadınlara örtünmesini emrettiği vücut organlarına bakmak mümin erkeklere haramdır.» Haram kılınan şehvetli bakışlar olduğu için erkeğin kadına, kadının erkeğe şehvetle bakması gibi erkeğin erkeğe, kadının kadına şehvetle bakması da haram kılınmıştır.
Eşinin cinsel organını ağzına almak haram mı?
Nitekim kaçınılmasını tavsiye buyuran İslâm bilginleri de vardır. b) Ağzı cinsel organa dönüştüren ve ağza boşalmayı içine alan oral ilişki ise -Allah bilir- haramdır. Kur’ân ve Sünnet arka organdan (anüs) ilişkiyi haram kılar.
Kadın kadına aşk olur mu?
Eyşan Özhim’in hemcinsleri, bir kadının başka bir kadına âşık olmasını, arada cinsel ilişki olmasa bile “lezbiyenlik” olarak yorumladı. Helin Avşar: Bir kadının bir kadına âşık olması cinsel dürtüleri de harekete geçiriyorsa lezbiyenliktir.
Kadınlar namaz kılarken çorap giymeli mi?
Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığından bu soruya şu yanıt verildi: “Kadınların ayakları Hanefî mezhebinde tercih edilen görüşe göre avret mahalli olmadığından, topuklarından yukarısı açık olmamak kaydıyla çorapsız namaz kılabilirler (Merğînânî, el-Hidâye, I, 289,290; Mevsılî, el-İhtiyâr, I, 101-103).